Rygor natychmiastowej wykonalności utrzymany
Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska utrzymał w mocy postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi dotyczące nadania rygoru natychmiastowej wykonalność dla decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Dotyczy ona przedsięwzięcia "Budowa linii kolejowej na odcinku od dworca Łódź Fabryczna w kierunku dworca Łódź Kaliska do linii nr 14 i 15 oraz linii nr 15, której głównym elementem jest tunel średnicowy z podziemnymi przystankami oraz tunel: KDP w wariancie 1".
Rygor natychmiastowej wykonalności dla decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi z 20 października 2016 roku został nadany na wniosek inwestora. Wskazał on, że nowa linia kolejowa zwiększy dostępność transportu kolejowego oraz jego konkurencyjność w stosunku do innych gałęzi transportu, a także poprawi komunikację w aglomeracji łódzkiej. Planowana budowa tunelu średnicowego przyczyni się do przyspieszenia i pogłębienia procesu integracji przestrzennej i gospodarczej miejscowości znajdujących się w obszarze aglomeracji. Konkurencyjne połączenie kolejowe pomiędzy centrum miasta, a sąsiednimi powiatami poprawi dostępność do rynku pracy oraz do edukacji w Łodzi.
Ponadto przedsięwzięcie wpisuje się w realizację głównych celów wspólnotowych w zakresie polityki transportowej, określonych w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku. Inwestor będzie starał się o dofinansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 w ramach projektu "Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/ Łódź Żabieniec". Nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności umożliwia inwestorowi podjecie dalszych działań zmierzających do uzyskania wymaganych w procesie inwestycyjnym decyzji administracyjnych, co przyspieszy realizację zadania i zminimalizuje ryzyko opóźnień zagrażających pozyskaniu funduszy unijnych.
Fot.: GDOŚ