Tak dla Zachodniej Obwodnicy Łodzi
23 września 2015 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi w ramach ponownego postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko uzgodnił realizację i określił warunki budowy drogi ekspresowej S14 – zachodniej obwodnicy Łodzi na odcinku od DK91 (DK1) w miejscowości Słowik do węzła Łódź Lublinek w ramach zadania: Zachodnia Obwodnica Łodzi w ciągu drogi ekspresowej S14 wraz z obwodnicą Pabianic, odcinek I - węzeł Łódź Lublinek – węzeł Łódź Teofilów.
Realizacja inwestycji przewiduje budowę obiektów i urządzeń związanych z realizacją trasy m.in. mostów, ekranów akustycznych, dróg dojazdowych i serwisowych, przejścia dla zwierząt. Na projektowanej drodze ekspresowej przewiduje się budowę czterech węzłów drogowych: węzeł Łódź Teofilów, węzeł Konstantynów Łódzki, węzeł Łódź – Retkinia, węzeł Lublinek.
Celem inwestycji jest zapewnienie połączenia istniejącego odcinka drogi ekspresowej S14 pełniącej funkcję obwodnicy Pabianic z autostradą A2. Projektowany odcinek drogi S14 będzie pełnił funkcję obwodnicy miasta Łodzi, przejmie ruch głównie z drogi krajowej nr 14 oraz drogi krajowej nr 1.
Planowany odcinek ma długość ok. 12 km i został zaprojektowany w taki sposób aby maksymalnie wkomponował się w otaczający krajobraz. Trasa przebiegać będzie przede wszystkim przez obszar terenów otwartych (rolniczych) oraz lasów leżących poza aglomeracją łódzką, w zdecydowanie mniejszym stopniu przez tereny zabudowane. Wyznaczona trasa nie narusza żadnego wysokiego rangą obszaru lub obiektu chronionego, omija wszystkie wyznaczone formy ochrony przyrody. Tereny przydrożne zachowają wartość użytkową a zmienione przez przedsięwzięcie walory krajobrazowo–przestrzenne będą nie mniej funkcjonalne od dotychczasowych.
Fot.: GDDKiA Oddział w Łodzi